15 Σεπτεμβρίου 2007

Ψωμί, παιδεία, Αναρχία;

Αύριο ξυρίζουν τον γαμπρό και θα δούμε πόσο καλή μνήμη έχει ο "κυρίαρχος λαός" ή πόσο κοντινή είναι με αυτή του χρυσόψαρου.

Σήμερα πάντως στην σύντομη διαδρομή που είχα με το ταξί από το σπίτι μου στην γνωστή γιάφκα και συνομιλώντας με τον ταξιτζή, προβληματίστηκα.

"Ποιος λες να βγει παλικάρι;", ρώτησε.
Όχι ρε πούστη, σκέφτηκα, λες να με παρατήσει στην μέση του δρόμου.
"Από ότι φαίνεται η ΝΔ" του απάντησα, στεναχωρημένα.
"Έτσι πρέπει αυτή μόνο μπορεί να συνεχίσει το έργο της καλυτέρευσης της ζωής του αγρότη και του εργάτη"
What the f***k, τι μου λέει; Δεν απαντώ και συνεχίζει.
" Για όλα φταίει το ΠΑΣΟΚ. Έκανε εργάτες να έχουν σπίτι αυτοκίνητο και εξοχικό. Που πας ρε Καραμήτρο"
"Μα καλά αυτό αν έγινε, είναι κακό;"
"Βέβαια, είναι δυνατόν να δίνεις τόσα στους εργάτες;"
Με δουλεύει ο πούστης, σκέφτομαι. Συνεχίζει απτόητος.
" Είναι δυνατόν να μορφώνεται ο γιος του εργάτη και του αγρότη, αν μορφωθούν αυτοί ποιοι θα δουλέψουν στους αγρούς, στα εργοστάσια; Άσε που η μόρφωση οδηγεί στον κομμουνισμό!"

Τα έχω πάρει αλλά οδηγεί το ταξί.
"Άσχετα με τις πολιτικές σας πεποιθήσεις δεν είναι δυνατόν να είστε κατά της μόρφωσης, σε καμιά περίπτωση..."
Δεν προλαβαίνω να τελειώσω και με διακόπτει
"Γιατί; Είναι δυνατόν να γίνουμε όλοι ίδιοι; Τι θα γίνουν τα παιδιά των καθηγητών αν μορφωθούν τα παιδιά των αγροτών;"
Συνέχισε διηγούμενος μια ιστορία μετά τον εμφύλιο, όπου έχει πάει μια επιτροπή από τα
Πορόϊα και ζητούσε, δε θυμάμαι από ποιόν, να αναστηλώσουν το ένα από τα 2 σχολεία που είχε βομβαρδιστεί. Αυτός αρνήθηκε προβάλλοντας τη δικαιολογία ότι αν το έκανε θα δημιουργούσε περισσότερους κομμουνιστές.
Είχα απηυδήσει με τον κωλοφασίστα, πλησιάζαμε στην γιάφκα, λίγο πριν μ' αφήσει γυρνά και μου λέει
"Έφυγα από το χωριό 13 χρονών. Ο παππούς μου μου είπε: Αν μπορείς να κάνεις καλό κάνε αν όχι κοίταξε να αποφύγεις τρια πράγματα
1. Να παίξεις χαρτιά
2. Να μη ψηφίσεις ποτέ δεξιά
3. Να μη πηδήξεις πούστη.
Ήταν παλιά καραβάνα κομμουνιστής. Δεν ήθελε να μπλέξω, να χάσω την αξιοπρέπεια και τον ανδρισμό μου."

Είχαμε φτάσει πλήρωσα το αντίτιμο κατέβηκα και έμεινα να κοιτάζω το ταξί που έφευγε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: